زهره رستگار

بهترین وکیل ملکی در استان تهران و البرز

بهترین وکیل ملکی در استان تهران و البرز

فهرست مطالب

بهترین وکیل ملکی در استان تهران و البرز کیست و چه ویژگی هایی دارد؟ وکیل ملکی وکیلی است که در زمینه املاک و مستغلات تخصص دارد. این نوع وکالت می تواند به خرید یا فروش خانه و همچنین انواع دیگر معاملات املاک، مسائل مربوط به مالک و مستاجر، مسایل منطقه بندی و کاربری زمین و سایر مسائل حقوقی املاک کمک کند.

اگر قصد خرید یا فروش خانه را دارید، یا اگر مشکل حقوقی املاک دیگری دارید، مهم است که با یک وکیل املاک مشورت کنید. وکیل ملکی یکی از وکلایی است که در زمینه املاک مهارت کافی دارد و می تواند با تکیه بر وی در تمامی مراحل پرونده به شما کمک کند. انتخاب یک وکیل حرفه ای به شما امکان می دهد تا میزان موفقیت خود را در دادگاه افزایش دهید.

 

وکیل ملک کیست؟

وکیل ملکی وکیلی است که در دعاوی ملکی به عنوان وکیل ملکی عمل می کند. از جمله وظایف وکیل ملکی می توان به وکالت در دعاوی ملکی و دفاع از حقوق موکل در دعاوی از قبیل مطالبه سند رسمی، خلع ید، تصرف عدوانی، مزاحمت، ممانعت از حقوق، فروش مال غیر، درخواست وثیقه، تقسیم اموال مشاع، فسخ یا فسخ قرارداد و غیره است.

اروزه، بخش عظیمی از دعاویی که در مراجع قضایی مطرح می شود، در حوزه املاک است. به طور خلاصه می توان گفت که ملک به معنای اموال و دارایی هایی است که غیرمنقول است و از مهمترین آنها می توان به زمین، خانه، آپارتمان اشاره کرد که به دلیل گرانی املاک، پرونده ها حقوق مهمی در این زمینه رشد کرده است.

پرونده های املاک بسیار متنوع و گسترده است و پرونده های مختلفی در زمینه املاک در حال رسیدگی است که نیاز به دانش و دانش حقوقی ویژه در این زمینه دارد. لذا با توجه به اهمیت ویژه اموال مردم، در این گونه دعاوی پیشنهاد می شود که افراد با وکالت کارشناس، مطالبات ملکی خود را در دادگاه مطرح کنند تا حقوق آنان تضییع نشود.

وکیل ملک کیست؟

 

وظایف بهترین وکیل ملکی

طبق قانون وقتی شخصی شخص دیگری را به عنوان نماینده خود برای انجام امور حقوقی از طرف خود تعیین می کند، قرارداد وکالت منعقد می شود. توافق نامه وکالت را می توان در مورد مسائل مختلفی مطرح کرد. مثلاً دادن وکالت به دیگری برای مراجعه به مؤسسات، وکالت به سردفتر برای صدور عقد ازدواج یا وکالت به وکیل برای تشکیل پرونده در دادگاه.

اشخاصی که وکالت طرفین در دادگاه را بر عهده دارند و از آنها دفاع می کنند یا وکیل اصلی دادگاه هستند یا وکیل مرکز وکلای دادگستری. این وکلای دارای پروانه وکالت اصولاً می توانند در کلیه پرونده های حقوقی و کیفری که در محاکم رسیدگی می شود به عنوان وکیل اقدام کنند و از این نظر محدودیتی نخواهند داشت.

با این حال، برخی از وکلا هستند که در زمینه املاک و مستغلات تخصص دارند و وکالت افرادی هستند که به آنها وکیل ملکی یا وکیل ملکی گفته می شود. به همین دلیل در پاسخ به این سوال که وکیل ملکی کیست باید گفت که وکیل ملکی به وکیل واجد شرایطی گفته می شود که در زمینه حقوق ملکی فعالیت می کند.

البته وکلای مدنی مانند سایر وکلای دادگستری می توانند در سایر پرونده ها مانند پرونده های خانوادگی یا کیفری مانند قتل، سرقت و غیره نیز وکالت کنند. اما به همین دلیل به آنها وکلای مدنی گفته می شود، زیرا معمولاً از پذیرش سایر پرونده های حقوقی خودداری می کنند و به کارهای تخصصی در پرونده های مدنی می پردازند; به عنوان یک وکیل خانواده که در امور خانواده تخصص دارد.

این مشکل وکیل املاک را بر آن داشته است تا در مورد کلیه پرونده های حقوقی املاک و مستغلات به دانش و اطلاعات مفید حقوقی دست یابد و بر رویه قضایی دادگاه ها در زمینه رسیدگی به دعاوی ملکی تسلط پیدا کند که این امر نقش مهمی در موفقیت وکیل در رسیدگی به دعاوی ملکی دارد. املاک و مستغلات در موارد پیشنهادی؛ در زیر مهمترین وظایف وکلای ملکی را توضیح خواهیم داد.

وظایف بهترین وکیل ملکی

مشخصات وکیل ملكي خوب چیست؟

یک وکیل ملکی خوب در درجه اول باید شناخت کاملی از قوانین و مقررات مربوط به املاک داشته باشد مانند اصل ۴۹ قانون اساسی، قانون تعیین تکلیف املاک واقع در پروژه های دولتی و شهرداری، قانون مربوط به املاک و مستغلات، تملک آپارتمان ها، قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی و باغ ها، قانون مناطق شهری، قانون شهرداری، قانون مدنی، قانون توزیع ساختمان ها، املاک و اراضی لازم برای شهرداری ها.

صرف نظر از آگاهی از قوانین، داشتن تجربه عملی در زمینه املاک الزامی است. داشتن این دو ویژگی برای هر وکیل ملکی خوب لازم است. اما در عین حال اطلاع از روند قانونی دادگاه ها و دفتر امین می تواند وکیل ملکی را در رسیدن به نتیجه مطلوب در پرونده یاری کند.

انواع دعاوی و پرونده های ملکی

  • دعاوی الزام به تنظیم سند رسمی ملک و سایر دعاوی مربوط به آن،
  • دعاوی فروش مال غیر
  • دعاوی ثبتی
  • دعاوی خلع ید و تصرف
  • ابطال سند رسمی
  • دعاوی خیانت در امانت
  • دعاوی انتقال منافع مال غیر
  • دعاوی تغییر کاربری زمین بدون مجوز
  • دعاوی اسناد جعلی که در خرید و فروش املاک و معاملات آن انجام می شود.

بهترین وکیل ملکی تهران کیست؟

همانطور که می دانید وکلای متخصص و حرفه ای در تهران وجود دارند که در امور ملکی تخصص دارند. خانم زهره رستگار بهترین وکیل ملکی و وکالت در تهران و کرج است  در حال حاضر به عنوان وکیل مدنی مشغول به کار است. شما می توانید به راحتی رزومه ایشان را در سایت مشاهده کنید و یا سوابق حقوقی و قضایی ایشان را بررسی کنید.

بهترین وکیل ملکی تهران کیست؟

بهترین وکیل ملکی در کرج

کرج به عنوان دومین شهر بزرگ ایران یکی از مهمترین مراکز اقتصادی و صنعتی کشور است. این شهر به عنوان یکی از مراکز اصلی مسکن و املاک ایران نیز شناخته می شود.

به همین دلیل امور حقوقی مربوط به املاک در کرج و شهرهای اطراف از اهمیت ویژه ای برخوردار است و حل و فصل پرونده های ملکی باید توسط وکیل ملکی در کرج که شناخت کاملی از شهر و استان داشته باشد و شرایط لازم را داشته باشد انجام شود.

استان البرز به دلیل همجواری با تهران از اهمیت ویژه ای برخوردار است، به گونه ای که نرخ رشد جمعیت در این استان به دلیل مهاجرت مردم از شهرهای مختلف افزایش می یابد و این امر موجب افزایش قیمت املاک و مستغلات شده است.

لازم به ذکر است وجود شهرهای صنعتی زیاد و زمین های کشاورزی فراوان در استان البرز و حومه شهر کرج یکی دیگر از دلایل رشد جمعیت در این استان و به ویژه شهر کرج است.

علاوه بر این، بسیاری از افرادی که در استان تهران زندگی می کنند یا دارای مشاغل هستند، به دلیل پایین بودن هزینه زندگی و مسکن در استان البرز و شهر کرج نسبت به تهران، این استان را برای سکونت انتخاب می کنند.

ویژگی های بهترین وکیل ملکی در تهران

  • آشنایی کامل با قوانین و مقررات مربوط به دعاوی ملکی
  • تجربه حرفه ای مرتبط و تجربه کافی در امور ملکی
  • امکان انتخاب بهترین راه حل و نتیجه مطلوب در کمترین زمان ممکن
  • داشتن دانش و توانایی برای جلوگیری از بروز آسیب های جبران ناپذیر در روند پرونده با استفاده از راهکارهای قانونی موجود
  • وقت شناس بودن و داشتن شغل و تعهد اخلاقی
  • پاسخگویی به سوالات و شبهات

چگونه یک وکیل ملک خوب پیدا کنیم

در قسمت های قبل به مفهوم وکیل ملکی پرداختیم و سپس به مهمترین وظایف وکیل ملکی پرداختیم. همانطور که گفته شد در دعاوی ملکی و خصوصاً دعاوی مربوط به الزام به تنظیم سند قانونی و اخذ سند ملکی توصیه می شود افراد از وکیل ملکی استفاده کنند و این مشکل به دلیل بهره مندی از تخصص به یک ملک است. به طور کلی یافتن و انتخاب یک وکیل خوب می تواند برای بسیاری از افراد مشکل ساز باشد.

اما فراتر از آن، اگر قصد دارید یک وکیل ملکی خوب پیدا کنید، باید وکیل مورد نظر خود را به صورت تخصصی تری جستجو کنید. یافتن یک وکیل ملکی خوب می تواند با پرسش از اقوام، دوستان یا آشنایان انجام شود. به گونه ای که اگر قبلا تجربه استفاده از وکالت ملکی را از یک وکیل خوب داشته اند به شما معرفی کنند.

در غیر این صورت می توانید با جستجو در اینترنت، سایت ها و دفاتری که خدمات وکالت ملکی را ارائه می دهند، یک وکیل ملکی خوب پیدا کنید و با دانستن شرایط یک وکیل، با او قرارداد وکالت ببندید. البته لازم به ذکر است که علاوه بر استخدام وکیل ملکی، می توانید از خدمات وکالت تلفنی نیز استفاده کنید. بنابراین، اگر در مورد پرونده املاک خود سؤال یا نگرانی دارید، با وکیل مورد نظر تماس بگیرید و اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنید. پیشنهاد ما به شما خانم وکیل زهره رستگار است.

 

مقالات مرتبط

بهترین وکیل سفته در تهران

هلدینگ تابلوشو

بهترین وکیل کلاهبرداری تهران

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *