زهره رستگار

بهترین وکیل در تهران چه خصوصیاتی دارد؟

بهترین وکیل در تهران چه خصوصیاتی دارد؟

فهرست مطالب

بهترین وکیل در تهران، نقش او در دادگاه و پرونده های کیفری، راه های ارتباطی، شماره تلفن و مشاوره تخصصی با وی هدفی است که در این مقاله دنبال می کنیم. اگر با یک پرونده حقوقی و کیفری سر و کار دارید و به دنبال بهترین وکیل در تهران برای رفع مشکل هستید، پیشنهاد می کنیم در این مقاله با ما همراه باشید و از راه های ارتباطی و شماره تلفن های ارائه شده برای رزرو وقت مشاوره در اسرع وقت استفاده کنید.

هر کسی که با یک مشکل حقوقی یا کیفری سر و کار دارد به دنبال بهترین وکیل برای حل مشکل است. این موضوع در مورد سوالات دیگر مانند بهترین دکتر، بهترین استاد آموزش زبان و … نیز صدق می کند. بدیهی است که وقتی بهترین فرد را برای انجام کاری پیدا می کنیم و انتخاب می کنیم، با فکر راحت برای رسیدن به نتیجه دلخواه، کار را به او واگذار می کنیم.

بهترین وکیل در تهران کیست؟

برای حل هر یک از مشکلات حقوقی خود می توانید از یک وکیل معتبر کمک بگیرید تا مشکل شما به سرعت حل شود. لازم به ذکر است که همه افراد در زندگی خود دچار مشکلات حقوقی بوده اند و کمتر کسی است که به دادگاه مراجعه نکرده باشد. از این رو با یافتن بهترین وکیل در تهران می توانید از بسیاری از مشکلات خلاص شوید و خیالتان راحت شود.

بهترین وکیل در تهران با حوصله کافی می تواند به هر پرونده ای رسیدگی کند. بهترین وکیل وکیلی است که بتواند از طرف موکل خود در پرونده ای اختیارات قانونی زیادی داشته باشد و با تلاش و پشتکار خود مشکلات فرد را حل کند.

همانطور که می دانید بهترین وکیل خانواده در تهران وظایف زیادی دارد که فراتر از دادگاه پایه است. برخی از وظایف آنها شامل تحقیق در مورد اطلاعات، تهیه اسناد و اطلاعات، میانجیگری در دعاوی و ارائه مشاوره حقوقی به مراجعان در خصوص حقوق قانونی آنها و … می باشد که باید به خوبی انجام شود.

بهترین وکیل در تهران کیست؟

چند نوع وکالت وجود دارد؟

وکالت انواع مختلفی دارد که در زیر برای شما نام می بریم و توضیح مختصری می دهیم:

وکیل قضایی

وکیل قضایی، فردی است که دارای پروانه و حق وکالت در دادگاه‌ها و مراجع قضایی است. برای تبدیل شدن به وکیل قضایی، باید رشته حقوق را در دانشگاه انتخاب کرده و سپس در آزمون وکالت شرکت کرده یا از کانون وکلای دادگستری یا مرکز امور وکلا و کارشناسان قوه قضائیه، پروانه وکالت دادگستری را دریافت کرد. پس از قبولی در امتحانات شفاهی و کتبی، می‌توان به عنوان وکیل پایه یک دادگستری و وکیل قضایی فعالیت کرد.

وکیل اداری

وکیل اداری، وکیلی است که وظایف اداری موکل را در ادارات مختلف انجام می‌دهد. در این نوع از وکالت، نیازی به داشتن سواد حقوقی نیست و هر فردی می‌تواند به عنوان وکیل اداری فعالیت کند. اما باید توجه داشت که وکیل اداری تنها مجاز به حضور در ادارات است و مجوز وکالت در مراجع قضایی، ارائه مشاوره حقوقی، مشارکت در امور قضایی و دفاع از موکل در دادگاه را ندارد.

وکیل تعیینی

وکیل تعیینی، فردی است که شما به طور اختیاری و با آگاهی، او را انتخاب و به او وکالت می‌دهید. این نوع از وکالت، شخصی است که با شرایط خاصی که به طور قانونی تعیین شده، به عنوان نماینده شخص متقاضی، در پیگیری امور مرتبط با او فعالیت می‌کند. به عبارت دیگر، هر فردی دارای این حق و امکان است که برای خودش وکیل تعیین کند و این وکیل را برای حمایت از خودش به دادگاه معرفی کند. در اصطلاح قانونی و حقوقی، این نوع از وکلایی به عنوان “وکیل تعیینی” شناخته می‌شود.

وکیل تعیینی
وکیل معاضدتی

وکیل معاضدتی، برای افرادی است که قادر به پرداخت هزینه‌های وکالت نیستند و از حقوق شهروندی خود برای حفظ حقوقشان بهره‌مند نمی‌شوند. بر اساس اصل ۳۵ قانون اساسی، در تمام دادگاه‌ها، طرفین دعوا حق دارند که وکیل خود را انتخاب کنند و اگر توانایی مالی برای این انتخاب را ندارند، باید برای آنها امکانات تعیین وکیل معاضدتی فراهم شود. این نوع از وکالت، به اقشار کم درآمد و نیازمندان کمک می‌کند تا بدون زیان بیشتر، حقوق خود را از دولت بگیرند و به دست آورند.

وکیل تسخیری

وکیل تسخیری در دعاوی کیفری اهمیت بسیاری دارد، زیرا هر دو شاکی و متهم حق داشتن وکیل را دارند. اگر مالیت برای استخدام وکیل وجود ندارد، می‌توان از دادگاه خواست تا وکیلی برای متهم تعیین کند. اگر دادگاه به این نتیجه برسد که متهم نمی‌تواند هزینه وکیل را بپردازد، وکیل تسخیری از بودجه دادگستری برای او معرفی می‌شود.

وکالت تسخیری یا انتخابی، نوعی از وکالت است که دادگاه در دعاوی کیفری برای تضمین برابری موقعیت متهم و دادستان و دفاع از حقوق متهم، وکیل دادگستری را تعیین می‌کند. اختیارات وکیل تسخیری مشابه وکیل تعیین شده متهم است، اما تفاوت آنها در مرجع انتخاب وکیل است.

در برخی از موارد کیفری مانند جرایم سنگین، حضور وکیل الزامی است زیرا ممکن است متهمان به دلیل عدم آگاهی از قوانین، به ضرر خود حاکم شوند. وکیل تسخیری با دانش و تجربه‌ای که دارد، می‌تواند تاثیر بسزایی در نتیجه پرونده داشته باشد و حقوق متهم را تضمین کند.

ویژگی های بهترین وکیل در تهران

بهترین وکیل در تهران باید دارای صفات و ویژگی های منحصر به فرد باشد و بتواند وظایف خود را به خوبی انجام دهد. مشخصات بهترین وکیل پایه یک دادگستری در تهران به شرح زیر است:

  • صادق بودن و انجام کار درست
  • به قدرت ها و محدودیت های خود در محضر دادگاه واقف باشد
  • اسرار موکل خود را حفظ نماید
  • در صورت دعوا رسیدگی و پیگیری کند
  • بهترین وکیل باید بهترین منافع موکل را در دل داشته باشد
  • نسبت به موکل خود احساس وفاداری کند
  • بین دو طرف پرونده سازش کند

چند نوع وکالت وجود دارد؟

نکات مهم در انتخاب وکیل خوب

در هنگام انتخاب بهترین وکیل در تهران رعایت نکاتی ضروری است که در واقع با رعایت این نکات می توانید وکیل حرفه ای و متخصص و با آگاهی از موضوع پرونده خود را انتخاب کرده و پرونده را با اعتماد به نفس را به او بسپارید.

همچنین در نظر داشته باشید که برای دعاوی حقوقی باید وکیلی را انتخاب کنید که در کلیه امور حقوقی و قوانین دارای مهارت و تجربه کافی باشد. وکلایی که وکالت و حل و فصل بسیاری از پرونده ها را در زمینه حقوقی انجام داده اند، مطمئناً تجربه و مهارت زیادی در زمینه این دعاوی خواهند داشت.

مطالب فوق در مورد پرونده های کیفری نیز صدق می کند و وکلایی که بسیاری از پرونده ها را در زمینه جرایم وکالت کرده اند و آنها را به سرانجام رسانده اند در این زمینه مهارت بالایی دارند. از مهم ترین نکاتی که در انتخاب بهترین وکیل در تهران باید به آن توجه کرد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • یکی از مهم ترین نکاتی که در انتخاب وکیل باید به آن توجه کرد، صلاحیت و دانش حرفه ای وی است. توجه داشته باشید که پس از اخذ پروانه حقوق پایه، هر یک از وکلا به عنوان متخصص در یکی از حوزه های حقوقی و کیفری شروع به کار خواهند کرد. بنابراین هنگام انتخاب وکیل بر اساس موضوع پرونده ای که در حال رسیدگی هستید، این را در نظر بگیرید.
  • هنگام انتخاب وکیل، فقط به تبلیغات تکیه نکنید. بهتر است به کانون وکلای دادگستری مراجعه کنید و بیوگرافی وکیل و همچنین موفقیت هایی که در پرونده های مشابه در گذشته کسب کرده است را مطالعه کنید و با اطمینان کامل پرونده خود را به او بسپارید.
  • سن و جنسیت وکیل هرگز ملاک انتخاب مناسبی نخواهد بود. این امکان وجود دارد که برخی از وکلای تازه صلاحیت شده نسبت به همکاران قدیمی خود با چندین سال سابقه تسلط بهتری به قانون داشته باشند. بنابراین توصیه می کنیم در انتخاب بهترین وکیل در تهران از تعصب خودداری کنید.

 

خصوصیات یک وکیل خوب در تهران

یک وکیل خوب به اسرار موکل خود آگاه است، زیرا به دلیل ماهیت کارش ممکن است با اسرار زیادی از موکل خود مواجه شود و تحت هیچ شرایطی در انتخاب وکیل اسرار موکل خود را فاش نکند، هرگز نباید از این امر غافل شود. به اندازه کافی دقیق باشد.

  • داشتن اطلاعات به روز

با گذشت زمان، شرایط زندگی مردم تغییر کرده و در نتیجه قوانین مربوطه نیز تغییر کرده است، بنابراین اطلاعات قدیمی دیگر کاربرد چندانی ندارد و برای اینکه یک وکیل بتواند وظیفه خود را به خوبی انجام دهد، باید اطلاعات خود را از یادداشت ها و تفاسیر جدید به روز کند.  زمانی که اطلاعات خود را به روز نمی کند و با اطلاعات قدیمی به عنوان وکیل اقدام می کند، ممکن است در پرونده های خود موفق نباشد، حتما وکیلی انتخاب کنید که اطلاعات به روز داشته باشد.

  • عزت نفس بالا داشته باشد

یک وکیل خوب باید توانایی تحلیل داشته باشد و عزت نفس بالایی داشته باشد.

خصوصیات یک وکیل خوب در تهران

  •  داشتن روابط اجتماعی

یک وکیل باید روابط اجتماعی خوبی داشته باشد، همچنین شنونده و سخنران خوبی باشد. هنگامی که موکل در مورد پرونده صحبت می کند، یک وکیل خوب باید جزئیات مهم را به دقت درک کند و این فن بیان و روابط اجتماعی برای وکیل موکل خود لازم است، علاوه بر این، تکنیک خوب وکیل در جلسه دادگاه، چه با قاضی یا با وکیل طرف مقابل، می تواند نتیجه دادگاه را تغییر دهد، این یکی از ویژگی های بسیار مهم یک وکیل خوب و شایسته است.

  • صادق و منصف باشد

یکی از خصوصیات یک وکیل خوب صداقت و درستکاری اوست، زیرا اگر وکیل در کار خود صداقت نداشته باشد، مورد اعتماد نیست و به جای اینکه به فکر رفع مشکلات موکل خود باشد، تنها به فکر سود خود می باشد.

حتی ممکن است برخلاف انتظار موکلش و به ضرر او کار کند و یا حتی با طرف دیگر پرونده تبانی کند. بنابراین در انتخاب یک وکیل خوب باید به صداقت و درستکاری او توجه کرد و توجه داشت که یک وکیل خوب باید فردی شناخته شده در حرفه خود باشد و به صداقت و درستکاری شهرت داشته باشد.

  •  دقیق باشد

یکی دیگر از ویژگی های یک وکیل خوب توجه به تمام جزئیات پرونده است تا ساده ترین و بهترین راه حل را بیابد. گاهی اوقات توجه به جزئیات خاصی از روند پرونده می تواند اطلاعات مهم موجود در پرونده را نادیده بگیرد و به مانعی برای موفقیت پرونده شما تبدیل شود. مطالعه صحت وکیل مقدمه ای برای موفقیت و سرعت بالای حل پرونده شما خواهد بود.

وکیل در تهران

نکته نهایی در مورد بهترین وکیل در تهران

بهترین وکیل تهران باید چشمی تیزبین و بسیار کنجکاو داشته باشد. تا بتواند در اسرع وقت تمامی راه حل های موجود را برای رفع مشکل مشتری ارائه دهد. از طرفی باید تجربه کافی داشته باشد تا بتواند از بین راه حل های موجود بهترین راه را انتخاب کند. به عنوان مثال بهترین وکیل کیفری در تهران باید این توانایی را داشته باشد که اگر موکل او مدعی باشد برای گرفتن حق او تلاش کند و همچنین اگر متهم است به درستی از او دفاع کند.

مهمترین چیز در پرونده های کیفری فضای دادگاه و علم قاضی است. بهترین وکیل در تهران باید سعی کند این دو جنبه را به نفع موکل ترکیب کند. قاضی باید با دفاعیات و شواهد ارائه شده توسط وکیل، بی گناه بودن فرد را تشخیص دهد.

 

مقالات مرتبط

بهترین وکیل سفته در تهران

هلدینگ تابلوشو

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *